formaterad av misstag.

Permalänk
Medlem

formaterad av misstag.

Tjenna.

En kompis till mig gjorde följande.

1. Stängde sin dator
2. Tyckte att det tog för långt tid.
3. Ströp strömmtillförseln.
4. Startade datorn en dag senare.
5. Fick nåt felmeddelande där hon bland annat fick alternativet. (f10 för att återställa datorn). Nåt i den stilen.
6. Återställde datorn till ursprungsinstallation. (så att den såg ut och innehöll det som den gjorde när hon köpt den och inget annat)

Det hon vill nu är att ha tillbaka sina filer. Bilder och arbeten.

Hur gör man då? Vem lämnar man hårddisken till och vad kostar en sådan operation?

Tack för alla svar

/Marcus Sundberg

Permalänk
Medlem

Borde finnas något bra program som kan göra en disc recovery.
Kanske någon annan som har något förslag

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.

Permalänk
Avstängd

Re: formaterad av misstag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sompan
Tjenna.

En kompis till mig gjorde följande.

1. Stängde sin dator
2. Tyckte att det tog för långt tid.
3. Ströp strömmtillförseln.
4. Startade datorn en dag senare.
5. Fick nåt felmeddelande där hon bland annat fick alternativet. (f10 för att återställa datorn). Nåt i den stilen.
6. Återställde datorn till ursprungsinstallation. (så att den såg ut och innehöll det som den gjorde när hon köpt den och inget annat)

Det hon vill nu är att ha tillbaka sina filer. Bilder och arbeten.

Hur gör man då? Vem lämnar man hårddisken till och vad kostar en sådan operation?

Tack för alla svar

/Marcus Sundberg

Jag använde Active Undelete när jag råkade ta bort lite filer av misstag, det borde fungera i ditt fall också.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

GetDataBack är ett program som skulle kunna fungera i detta fall.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fagerja