Permalänk
Hedersmedlem

Köpa ergonomisk stol?

Är det någon som vet vart i Stockholm man kan köpa en ergonomisk stol? Eftersom jag sitter mer än 10 tim / dag framför datorn så tycker jag att det börjar bli dags o skaffa en! Budgeten ligger på ca 10.000kr.

Tack!

Permalänk
Permalänk

Du kan få fina på blocket
T.ex. denna ser fin ut: http://www.blocket.se/stockholm/RH_kontorsstol_Extend_220_265... ^^

Permalänk

Kolla på www.kinnarps.se . Dom har riktigt bra stolar och dom finns på ett par ställen i stockholm om jag inte missminner mig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hedersmedlem

tack för alla länkar

finns det något annat företag än kinnarps som säljer ergonomiska stolar i stockholm?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Som ovan

Gå in på Kinnarps och beställ en stol som du vill ha den... välj olika på gunga, rygg, sits, tyg, läder, kryss, armstöd, nackstöd etc etc.

Sitter själv i en egenvald Kinnarps med extra allt, och den är värd varje krona.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Nu måste du väl endå skämta? Om han vill ha en ergonomisk stol så är knappast denna något och ha. Har stolen själv och den är varken ergonomisk eller hållbar för 10h/dag.

Rekommenderar själv Kinnarp, försöker få tag på en själv.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk

Ergonomiska kontorsstolar och arbetsstolar designade för aktivt sittande - RH Stolen
Enligt mig väldigt bra stolar. Under "kontakt" finns adress till showroom i stockholm.

MVH M

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Nu måste du väl endå skämta? Om han vill ha en ergonomisk stol så är knappast denna något och ha. Har stolen själv och den är varken ergonomisk eller hållbar för 10h/dag.

Rekommenderar själv Kinnarp, försöker få tag på en själv.

Har haft den stolen i ca 2,5 år nu och den är det bästa för sitt pris. Den är ''för mig'' helt ofelbar och mycket skön. Jag sitter ganska mycket i den på dagarna, Så jag antar att det är mer individuellt på vad som är riktigt bra för varje individ. Jag är en mycket nöjd användare.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Avstängd

För att rekomendera en prisvärd stol slänger jag in denna
Kontorsstolar - Lyxiga Massagebadkar, Bubbelbad, Spabad & Duschar!

Har själv haft en i ~1år och är supernöjd.

Tror dom finns i orange grå ? och brun/svart (det är denna jag har)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb